Franko levering vanaf € 75,00 exclusief BTW binnen NL Hotline: 0031 (0) 416-53 20 42 Service: service@pch-24.nl

FAQ - Veel gestelde vragen

Hier vind je de belangrijkste antwoorden op de meest gestelde vragen

Retourzending

Hoe kan ik een pakket retour sturen?

U stuurt het pakket  eenvoudig retour door de retourzending bij ons aan te melden. U kunt dit doen via telefoon of mail:

www.pch-shop.nl          0031(0)416 532 042 of service@pch-24.nl

Na aanmelding ontvang u van ons de gegevens voor kostenloze retourzending

1
Krijg ik na de retourzending een nieuwe factuur?

Na controle en verwerking van uw retourzending ontvangt u per e-mail een factuurcorrectie (creditnota) als compensatie voor uw bestaande factuur.

1
Hoe moet ik de retourzending inpakken?

Stuur uw retourzending in de originele verpakking, begeleid door een PCH-formulier (bv. pakbon/factuur) terug.

1
Wanneer krijg ik mijn geld terug als ik het product terugstuur?

Na correcte ontvangst verwerken we uw retourzending direct. Afhankelijk van de pakketdienst zullen we uw pakket binnen 2-3 werkdagen ontvangen. De terugbetaling volgt direct.

De terugbetaling aan u kan extra dagen duren, afhankelijk van de gekozen betaalmethode.  

Als u vragen heeft, neem dan contact op met ons op.

1
Kan ik klantspecifieke goederen terugsturen?

Goederen die speciaal voor u zijn geproduceerd (bv. bedrijfslogo’s) , kunnen niet worden geretourneerd.

1
Hoe lang kan ik de bestelde goederen omruilen?

U kunt de goederen binnen 30 dagen retourneren.

Om tijd te besparen, als u uw goederen wilt omruilen, stuurt u ze naar ons retour en bestelt u de gewenste goederen gewoon opnieuw. Zo ontvangt u de nieuwe goederen sneller. Wij betalen u het aankoopbedrag terug via de door u gekozen betaalmethode.

U heeft twee mogelijkheden om de goederen te retourneren:

1. Gebruik ons retourportaal. Daar kunt u de retourzending aanmelden met behulp van uw bestelnummer en uw postcode. U vindt uw ordernummer op uw orderbevestiging of op uw factuur.

2. Als u bij ons een klantenaccount heeft aangemaakt, logt u daar in. U kunt de retourzending aanmelden onder "Bestellingen".

1
Ik heb de verkeerde kleur/maat. Wat moet ik nu doen?

Stuur de goederen terug naar ons. U heeft twee opties:

1. Gebruik ons retourportaal. Daar kunt u de retourzending aanmelden met uw bestelnummer en uw postcode. U vindt uw ordernummer in uw orderbevestiging of op uw factuur.

2. Als u bij ons een klantenaccount heeftt aangemaakt, logt u daar in. U kunt de retourzending aanmelden onder "Bestellingen".

Plaats dan een nieuwe bestelling voor het gewenste juiste artikel. Dit is de snelste manier om bestelling te ontvangen.

Na verwerking van de retourzending zullen wij het aankoopbedrag aan u terugbetalen via de door u gekozen betaalmethode. U bestelt het gewenste artikel direct opnieuw of u kunt natuurlijk wachten op de terugbetaling.

1
Wat kost de retourzending?

Retourneren binnen Nederland is gratis.

U kunt kiezen uit twee opties:

1. Gebruik ons retourportaal. Daar kunt u de retourzending aanvragen met uw bestelnummer en uw postcode. U vindt uw ordernummer op uw orderbevestiging of op uw factuur.

2. Als u bij ons een klantenaccount heeft aangemaakt, logt u daar in. U kunt de retourzending aanvragen onder "Bestellingen".

1
Hoe weet ik dat PCH mijn goederen heeft ontvangen?

Als u ons retourportaal of uw klantenaccount heeft gebruikt voor uw retourzending, kunt u daar de status volgen. Bij PostNL ontvangt u ook een verzendbewijs met pakketnummer. U kunt dit pakketnummer gebruiken om uw zending bij PostNL te volgen:

Link POST NL

Houd er rekening mee dat het tot 5 werkdagen kan duren voordat uw retourzending is verwerkt. De verwerkingstijd is afhankelijk van de aankomst van de retourzending in ons magazijn.

1
Wat moet ik doen als de bestelde goederen defect zijn?

Als u beschadigde goederen hebt ontvangen of als uw artikel een defect heeft binnen de aansprakelijkheidstermijn, stuur ons dan duidelijke foto's en een korte beschrijving ervan.

U kunt kiezen uit twee opties:

1. Gebruik ons retourportaal. Daar kunt u de retourzending aanvragen met uw bestelnummer en uw postcode. U vindt uw ordernummer in uw orderbevestiging of op uw factuur.
2. Als u bij ons een klantenaccount heeft aangemaakt, logt u daar in. U kunt de retourzending aanvragen onder "Bestellingen".

De volgende foto's zijn noodzakelijk voor onze verwerking:
- Foto van de schade
- Foto van het complete artikel

1
Waar kan ik het retourlabel vinden?

U kunt het retourlabel eenvoudig aanmaken en afdrukken in ons retourportaal. Houd uw bestelnummer en postcode bij de hand. U vindt uw ordernummer op uw orderbevestiging en op uw factuur.

Als u een klantenaccount bij ons heeft aangemaakt, log dan in. Onder "Bestellingen" selecteert u de betreffende bestelling om een retour te starten.

Als u bij het maken van de retourzending het verzendlabel als PDF heeft geselecteerd om af te drukken, plak deze dan op de buitenkant van het pakket. U kunt ook kiezen voor een QR-code om uw verzendetiket bij PostNL af te laten drukken.

1

Verzending

Wat zijn de verzendkosten?

Tot een bestelwaarde van € 74,99 berekenen we € 5,90 aan verzendkosten (België en Luxemburg € 11,90).

Vanaf een bestelwaarde van € 75,00 worden bestellingen franco verstuurd.

1
Is verzending ook in het buitenland mogelijk?

Ja, we verschepen onze goederen ook naar het buitenland. Voor meer informatie over verzendkosten, douanerechten, belastingen en vergoedingen kunt u op de volgende link klikken.

https://www.pch-shop.nl/verzend-en-administratiekosten

1
Is er een mogelijkheid om de zending te volgen?

U ontvangt een e-mail met uw zendingnummer nadat de goederen zijn verzonden. Met dit volgnummer kunt u de actuele status van uw zending direct bij pakketdienst  controleren.

https://gls-group.eu/DE/de/paketverfolgung

1
Is expresslevering ook mogelijk?
1
Hoe lang is de levertijd van artikelen die zijn voorzien van een logo?

Bij uw eerste bestelling van artikelen welke we moeten voorzien van uw bedrijfslogo zal de levertijd ongeveer 2-3 weken zijn. Als we uw logo’s op voorraad hebben is de levertijd aanzienlijk sneller.

1
Hoe lang duurt het voordat mijn goederen geleverd worden?

In onze online shop zijn alle levertijden direct op het artikel te zien. Afhankelijk van het tijdstip van het plaatsen van uw bestelling, wordt deze dezelfde dag verwerkt. Op voorraad zijnde artikelen zullen binnen 2-3 werkdagen bij u geleverd worden. Indien we artikelen moeten bestellen, bedraagt de levertijd 6-10 werkdagen.

1
Kan ik het pakket ook bij een depot laten bezorgen?

Ja, die mogelijkheid bestaat. Voer hiervoor het adres van het gewenste depot  in  als afleveradres. Houd er rekening mee dat we het leveringsadres van het depot niet als factuuradres kunnen gebruiken.

1
Ik heb slechts een deel van mijn levering ontvangen. Wanneer komt de rest van mijn levering aan?

Afhankelijk van de beschikbaarheid van de artikelen verzenden wij de goederen vanuit verschillende magazijnen. Om deze reden kunnen er deelleveringen plaatsvinden. Deze worden echter meestal altijd tegelijkertijd verzonden. Indien er sprake is van vertraging in de levering door de fabrikant, wordt u hiervan direct op de hoogte gesteld.

1
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als de goederen aankomen?

Bij verzending via GLS probeert de pakketvervoerder u op twee opeenvolgende werkdagen te bezoeken om uw pakket te overhandigen. Als de pakketvervoerder u niet thuis treft, worden uw goederen gedurende 7 dagen in een lokaal GLS-depot  opgeslagen en zijn ze gedurende deze tijd klaar om afgehaald te worden. U ontvang hiervan bericht in uw brievenbus.

Mocht het pakket na de bewaarperiode van 7 dagen niet afgehaald zijn, gaat het pakket retour afzender.

1
Kan ik mijn leveringsadres wijzigen nadat de bestelling is geplaatst?

Het wijzigen van het afleveradres is alleen mogelijk totdat uw bestelling is doorgegeven aan ons magazijn voor verzending. Als u uw leveringsadres wilt wijzigen, hebben we een schriftelijke kennisgeving van u nodig met betrekking tot het nieuwe leveringsadres. Wij controleren dan of een wijziging van het afleveradres op dit moment nog mogelijk is. We nemen dan contact met u op.

1

Bestelling

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Het wijzigen van uw bestelling is alleen mogelijk totdat uw bestelling is doorgestuurd naar ons magazijn voor verzending. Om uw bestelling te wijzigen, hebben wij een schriftelijke kennisgeving van u nodig met betrekking tot de wijzigingsaanvraag. Wij gaan dan na of een wijziging op dit moment nog mogelijk is en nemen daarna contact met u op.

1
Is er een minimale bestelwaarde?

Er is geen minimale bestelwaarde in onze online shop. Vanaf een bestelwaarde van € 75,00 is uw bestelling vrij van verzendkosten binnen Nederland.

1
Is mijn bestelling goed ontvangen?

U ontvangt een orderbevestiging per e-mail na het afronden van uw bestelling.

Tip: Als u geen orderbevestiging heeft ontvangen, controleer dan uw mailbox in de spam-map. In sommige gevallen kan het helaas voorkomen dat de e-mailprovider deze e-mail automatisch toewijst aan de Spam-map in uw mailbox.

1
Kan ik alleen online winkelen?

U kunt niet alleen online kopen, maar ook direct in onze verkoopwinkel. Waar kan ik de winkel vinden?

Ons adres is:

PCH Benelux bv
De Hoogt 53
5175 AX Loon op Zand
Nederland

1
Waar kan ik zien wat ik heb besteld?

Na het afronden van uw bestelling ontvangt u een orderbevestiging per e-mail, die een gedetailleerd orderoverzicht bevat. Heeft u een klantaccount aangemaakt? Dan kunt u daar ook uw bestelling bekijken.

1

Betaling

Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Bij ons vindt elke klant de juiste betaalmethode. Onder de volgende link vindt u meer informatie over onze betaalmogelijkheden:

https://www.pch-shop.nl/bestelling-en-betaling

1
Wie kan op rekening kopen?

De betaaloptie "Factuur voor zakelijke klanten" wordt uitsluitend aangeboden voor zakelijke klanten.

Hiervoor vragen we wel aanvullende gegevens van u: BTW-nummer en KvK-nummer.

Tip: Als u uw betalingsgegevens niet heeft ontvangen, controleer dan uw mailbox in de Spam-map. In sommige gevallen kan het helaas voorkomen dat de e-mailprovider deze e-mail automatisch toewijst aan de Spam-map in uw mailbox.

1
Wat is de betalingstermijn voor mijn bestelde goederen op rekening?

Als u de aankoop op rekening voor zakelijke klanten gebruikt, heeft u 14 dagen de tijd om de factuur aan ons te betalen.

Tip: Als u uw betalingsgegevens niet heeft ontvangen, controleer dan uw mailbox in de Spam-map. In sommige gevallen kan het voorkomen dat de e-mailprovider deze e-mail automatisch toewijst aan de Spam-map in uw mailbox.

1
Hoe ontvang ik mijn factuur?

U ontvangt uw factuur per e-mail nadat de goederen zijn verzonden. U ontvangt de factuur op het door u aangegeven mailadres.

Tip: Als u geen factuur heeft ontvangen, controleer dan uw mailbox in de Spam-map. In sommige gevallen kan de e-mailprovider deze e-mail automatisch toewijzen aan de map Spam in uw mailbox.

1
Waar kan ik de bankgegevens vinden?

Als u gebruik maakt van een aankoop op rekening voor zakelijke klanten, vindt u de bankgegevens op de betreffende  factuur.

Tip: Als u geen factuur heeft ontvangen, controleer dan uw mailbox in de Spam-map. In sommige gevallen kan de e-mailprovider deze e-mail automatisch toewijzen aan de map Spam in uw mailbox.

1
Hoe worden creditnota's voor geretourneerde goederen geboekt?

U ontvangt een creditnota per e-mail nadat uw retourzending is gecontroleerd en verwerkt. De terugbetaling gebeurt via de betaalmethode die u bij het plaatsen van uw bestelling hebt geselecteerd.

1
Hoe kan ik een voucher inwisselen?

Om een voucher  in te wisselen, moet u het vakje ("Ik heb een tegoedbon") in het winkelwagentje aanvinken en de tegoedboncode in het daarvoor bestemde invoerveld invoeren. Uw korting wordt dan in het winkelwagentje weergegeven.

1
Geeft PCH korting op de betaling?

Er wordt momenteel geen contante korting verleend op betalingen.

1

Klantenaccount

Kan ik zonder gebruikersaccount bestellen?

U heeft de mogelijkheid om als gast te bestellen in onze online shop en hoeft geen gebruikersaccount aan te maken.

1
Waar kan ik mijn klantnummer vinden?

U kunt uw klantnummer bijvoorbeeld vinden in uw orderbevestiging, die u na het succesvol plaatsen van uw bestelling per e-mail van ons heeft ontvangen.

1
Hoe verwijder ik mijn bestaande gebruikersaccount?

Om uw bestaande gebruikersaccount te verwijderen, kunt u een e-mail sturen naar service@pch-shop.nl. Het verwijderen van uw account zal binnen 3 werkdagen worden verwerkt.

1
Antwoord niet gevonden?
Maak gebruik van het contactformulier om uw vraag te stellen naar het contactformulier